زمانبندی اجرای برنامه ها
تلاوت قرآن کریم ، سرود ملی و نماهنگ
خیرمقدم و سخنان آغازین
دکتر علی نجفی، رئیس همایش و سرپرست مدیریت امور پردیس های استان همدان
اهمیت زبان و ادبیات فارسی
دکتر حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان
آموزش زبان و ادبیات فارسی
دکتر علی باقر طاهری نیا
آموزش زبان و ادبیات فارسی؛ موانع و فرصت ها
دکتر سید علی اصغر میرباقری فرد، استاد دانشگاه اصفهان و رئیس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران
گزارش امور علمی همایش و پیشنهادات
دکتر محمد پاک نهاد، دبیر علمی همایش
آموزش متون نظم و نثر فارسی
دکتر روح ا... هادی، استاد زبان و ادبیات فارسی و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران
طراحی آموزشی در آموزش زبان و ادبیات فارسی
دکتر محمد زارع، دکتری تکنولوژی آموزشی و استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان همدان
بررسی میزان توجه به شایستگی سنجش و ارزشیابی در برنامه درسی آموزش زبان و ادبیات فارسی
دکتر حیدر قمری، عضو هیئت علمی و استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان
بررسی و تحلیل آموزشی خلاقیت نگارشی با رویکرد روانشناختی و تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت
دکتر علی هاشم زاده، استاد مدعو گروه زبان و ادبیات دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی، معاون آموزش متوسطه ناحیه 5 تبریز
تأملی بر فرصت ها و ضعفهای کارورزی رشته آموزش زبان و ادبیات فارسی
دکتر ژیلا بزرگی، دکتری زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان تهران
جایگاه ادبیات فارسی در برنامه های درسی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان
دکتر رضامراد صحرایی، استاد زبان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی و معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی
ابعاد مثبت آموزش زبان و ادبیات فارسی در نظام مکتب خانه
دکتر حسن ذوالفقاری، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس
بازتاب و نقش ادبیات کودک در تعالیم و ارزشهای اخلاقی
دکتر مرتضی کریمینیا، دانشآموختۀ دکتری زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان همدان
درآمدی بر آسیبشناسی آموزش ادبیات فارسی
دکتر علی اصغر ارجی، دکتری زبان و ادبیات فارسی و مدرس مراکز دانشگاه بین المللی امام خمینی و مدرس دورۀ تخصصی ادبیات کودک و نوجوان
تاثیر ماهیت رشتة علمی در ترکیببندی نقشی گفتار و نوشتار علمی: تحلیل موردی متون کتابهای سه رشتة دانشگاهی در راستای هدفمند کردن نگارش علمی
دکتر معصومه حاجی زاده، عضو هیئت علمی و استادیار فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دانشآموخته دکتری زبان شناسی همگانی
تحلیل آموزش عروض در کتابهای علوم و فنون ادبی دورۀ دوم متوسطه
دکتر علی اکبر کمالینهاد، عضو هیئتعلمی دانشگاه فرهنگیان تهران، عضو شورای برنامهریزی و تألیف کتب درسی، رئیس اتحادیه های انجمنهای علمی معلمان ادبیات کشور و عضو هیئت مدیره انجمن ترویج زبان و ادب فارسی
نقد و ارزیابی کتابهای علوم و فنون ادبی از رهگذر الگوی هَیَجامَد
دکتر شیما ابراهیمی، عضو هیئتعلمی دانشگاه فردوسی مشهد و مسئول بخش آموزش زبان فارسی دانشگاه فردوسی، صاحب تألیفات بسیار در حوزه آموزش زبان فارسی و از فعالان انجمن-ها و مجامع علمی - پژوهشی کشور
جلوههایی از مباحث حقوقی جهان معاصر در قابوسنامه با تأکید بر حقوق کودکان ونوجوانان
دکتر شکوفه دارابی، عضو هیئتعلمی و استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی
چالش های آموزش زبان فارسی در مدارس خارج از کشور
دکتر کرامتی، استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، فعال انجمن های علمی- ادبی، نشریات و مجامع علمی پژوهشی استان خراسان و مشاور فعالیت های علمی آستان قدس رضوی
به کارگیری سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان( LMS) در بهبود نوشتاری زبان فارسی دانشجویان
دکتر روشنک آذری، دانشآموختۀ دکترای فرهنگ و زبانهای باستان ایران و استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی
تحلیل روانشناختی شخصیتهای داستانی داستانهای کوتاه محمدعلی جمالزاده و صادق چوبک براساس هرم نیازهای مازلو
دکتر سمیه رضایی، عضو هیئتعلمی و استادیار دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان
گلستان سعدی و درمان های موج سوم درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
دکتر احمدعلی جدیدیان، استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان همدان
نقد بازنویسیهایِ متون کهن در کتابهای فارسی و نگارشِ مدارس
دکتر علی اصغر بشیری، محقق و پژوهشگر و دانش آموختۀ دکتری زبان و ادبیات فارسی
واکاوی آموزش مهارت خواندن در کتابهای فارسی دورۀ ابتدائی بر اساس مدل نیل اندرسون(1999)
دکتر فرشته سراج، دکتری زبان شناسی همگانی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان سمنان و معاون آموزشی پژوهشی پردیس الزهرای سمنان
گزارش امور اجرایی همایش
دکتر مریم ترکاشوند، دبیر اجرایی همایش
جمع بندی و پیشنهادات
کمیتۀ علمی همایش