- اصول برنامهریزی درسی در آموزش زبان و ادبیات فارسی
- الگوهای تدوین برنامه های درسی مرتبط با آموزش محتوا در آموزش زبان و ادبیات فارسی
- الگوهای جهانی برای آموزش محتوا در آموزش زبان و ادبیات فارسی
- الگوهای تدریس برای آموزش محتوا در آموزش زبان و ادبیات فارسی
- راهبردهای تدریس در آموزش زبان و ادبیات فارسی
- طراحی آموزشی در آموزش زبان و ادبیات فارسی
- طراحی واحد یادگیری در آموزش زبان و ادبیات فارسی
- نظریههای یادگیری در آموزش زبان و ادبیات فارسی
- ارزشیابی، آزمونهای تحصیلی، آزمونسازی در آموزش زبان و ادبیات فارسی
- کاربرد رسانه و فناوریهای نوین اطلاعات و محتواهای چندرسانهای در آموزش زبان و ادبیات فارسی
- آموزش زبان فارسی در بسترهای مجازی با توجه به بحران کرونا و چالشهای دستور خط فارسی
- الگوهای جهانی و الگوهای تدریس برای آموزش محتوا در آموزش زبان و ادبیات فارسی
- نقش پژوهشهای معلم محور (اقدام پژوهی، درس پژوهی، روایت پژوهی) در آموزش زبان و ادبیات فارسی
- نقش کارورزی در آموزش زبان و ادبیات فارسی و آسیبشناسی کارورزی
- مطالعات میانرشتهای در آموزش زبان فارسی
- اخلاق حرفهای، صلاحیت های حرفه ای، تجربه های خاص حرفه ای، فلسفۀ معلمی و نقش اجتماعی معلم در آموزش زبان و ادبیات فارسی
- آموزش رشته زبان و ادبیات فارسی با استفاده از سایر محیط های یادگیری (گردشگری علمی، موزه و ...)
موضوعات تخصصی زبان و ادبیات فارسی
- آموزش و جریان شناسی متون نثر تاریخی، تعلیمی، داستانی، عرفانی و معاصر
- آموزش و جریان شناسی متون نظم حماسی، غنایی، تعلیمی، عرفانی و معاصر
- بلاغت کاربردی، نقد ادبی، تاریخ ادبیات و سبک شناسی
- نقد سرفصلهای دروس رشته آموزش زبان و ادبیات فارسی
- ساختواژه، شیوههای واژهگزینی و ساخت دستوری زبان فارسی
- آموزش نگارش خلاق، نگارش علمی و راهبردهای آموزش خلاقیت زبانی و ادبی
- آموزش مهارتهای خواندن، نوشتن، گفتن و شنیدن
- آموزش ادبیات کودکان و نوجوانان
- روششناسی، روشهای پژوهش و روشهای تدریس
- آسیبشناسی آموزش و پژوهش ادبی در دانشگاه و گسست نسل نو از میراثهای ادبی کهن و نو
- ایجاد التذاذ بهوسیلۀ متون ادبی یا نقش ادبیات در گسترش آموزش زبان فارسی